Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében. Elfogadom
Termékek Menü
Ön itt jár: > >

Szavatosság

Az általunk forgalmazott termékek (munkaruha, lábbelik, kesztyűk) a törvény értelmében nem minősülnek tartós fogyasztási cikknek, így a termékekre vonatkozó garancia, mint olyan nem értelmezhető.

A kötelezett (eladó), a hibás teljesítésért felelősséggel tartozik, ezt hívjuk kellékszavatosságnak, vagy egyszerűen szavatosságnak. Amennyiben a megvásárolt termék hibás, vagy a hiba a vásárlást követően a használat során jelentkezik, az EU egész területén hatályos 1999/44/EK irányelv alapján a fogyasztó az általa vásárolt áru átvételét követően 2 évig élhet szavatossági jogával. Lényeges azonban, hogy szavatossági jogok érvényesítése során mindvégig a fogyasztónak kell bizonyítani, hogy a hiba oka már a vásárlás pillanatában megvolt, így a bizonyítással kapcsolatos felmerülő költségeket is a fogyasztónak kell viselni.

Lényeges azonban, hogy a 1999/44/EK irányelv - a fogyasztói szerződésekre vonatkozóan - tartalmaz egy minimum szabályt, mely szerint a teljesítéstől számított 6 hónapon belől felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy az már a teljesítés időpontjában is fennállt. Ennek alapján az eladó, az első 6 hónapban jelentkező szavatossági igény felelőssége alól kizárólag abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a termék az eladás pillanatában hibátlan volt és a hiba oka, a nem rendeltetés szerű használatra vezethető vissza.

 

A szavatossági igény érvényesítése

A jogszabály előírja, hogy együttműködési kötelezettsége szerint a vevőnek a hiba felfedezését követően, a lehető leghamarabb tájékoztatni kell az eladót. Jogos szavatossági igény esetén a vevő kérheti a termék javítását, vagy cseréjét. Amennyiben a terméket sem javítani, sem cserélni nem lehet, mondjuk például azért, mert a termék már kifutott, vagy a javítás olyan aránytalan többlet költséget jelent az eladónak - a termék árához képest -, amely értelmetlenné tenné a javítást, a vevő kérhet árleszállítást, vagy a termék vételárának visszatérítését. Visszatérítésre jelentéktelen hiba esetén azonban nincs lehetőség.

 

Rendeltetés szerű használat

Minden általunk értékesített termék vagy magán a terméken-, vagy a csomagolásán tartalmazza a vásárlói tájékoztatót. Szavatossági igényt, csak a tájékoztatón meghatározott kezelési útmutató maradéktalan betartása mellett lehet érvényesíteni.

 

Szavatossági igény kezelése, a Zsoltina 98 BT.-nél

A jogszabály alapján 6 hónapon belől érvényesíteni kívánt szavatossági igényt csak úgy tudunk elbírálni, ha a terméket eredeti csomagolásával- és kellékeivel együtt szolgáltatja vissza hozzánk tiszta állapotban, a vásárláskor átvett számlával-, vagy nyugtával együtt saját költségén, a hiba leírását tartalmazó - 2 példányban kitöltött - jegyzőkönyvvel együtt, melyet innen tud letölteni. A hozzánk beérkezett szavatossági igényt, a 19/2014. (IV. 29.)MGM rendeltnek megfelelő határidőn belől, a lehető legrövidebb idő alatt kezeljük, illetve a vevőt ennek folyamatáról rendszeresen tájékoztatjuk.